Tvarohová galette s rebarborou a jahodami

Tohle období na přelomu jara a léta miluji. Všechno kolem kvete a na trzích seženete úžasné suroviny. Tak třeba rebarboru, ze které jsem se rozhodla upéct celozrnnou galette. A co že to ta "galette" vlastně je? Jde o druh francouzského pečiva. Připravuje se jak ve slané tak i sladké variantě. Pokud někdy zavítáte do Francie, rozhodně doporučuji jednu takovou typickou galette vyzkoušet. Prodávají se v každé pekárničce a poznáte je podle typického plochého tvaru a přehnutým těstem nahoře. No a rebarboru Vám asi představovat nemusím. Její trpká chuť ve spojení se sladkými jahodami zaručeně omámí Vaše chuťové buňky.

Budeme potřebovat:

  • 2 hrnky celozrnné špaldové mouky
  • 2 lžíce přepuštěného másla
  • 150 ml studené vody
  • 3 lžíce medu (pokud máte raději sladší dezerty, můžete přidat více medu)
  • 1 vanička odtučněného tvarohu 
  • 4 řapíky rebarbory
  • 1 hrnek jahod

Postup: V míse smícháme mouku, máslo, vodu a přidáme 1 lžíci medu. Pomocí rukou vypracujeme vláčné těsto, ze kterého vytvoříme bochánek a necháme ho v lednici cca 30 minut odpočinout. Mezitím si očistíme, oloupeme a nakrájíme rebarboru a jahody na kousky. Nakrájenou rebarboru a jahody přendáme do hrnce, přidáme 1 lžíci medu, 2 lžíce vody a necháme cca 10 minut povařit. Med se krásně vpije do ovoce a tím ho zároveň osladí. Těsto vytáhneme z lednice a vyválíme ho na placku. Placku potřeme tvarohem, ve kterém jsme si rozmíchali lžíci medu. Nerozetírejte tvaroh až úplně k okrajům, protože ty se budou ohýbat. Na tvaroh rozetřete jahody s rebarborou. Nakonec okraje těsta přehněte přes náplň. Takto připravenou galette přendáme na plech vyložený pečícím papírem. Pečeme v troubě vyhřáté na 190 stupňů cca 40 minut.



Dobrou chuť :-)

27 komentářů:

  1. Mňamka :3 Zkusím si to udělat :)

    http://myway-tofitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vyzkoušej .. ty jahody a rebarbora, no prostě dokonalá kombinace :-)

      Vymazat
  2. Mňam to vypadá úžasně ♥ rebarbora se skvělá na pečení :)

    OdpovědětVymazat
  3. Viděla jsem podobný recept v novém Gurmetu a na rebarboru se taky chystám. Jen jsem zatím neměla to štěstí na ní natrefit, tak musím skočit na Jiřák :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, tak nový Gurmet nemám, ale asi jsem měla stejný nápad :-) Já jsem ji koupila u nás v Globusu, tam jí bylo právě hodně, tak jsem toho musela hned využít :-)

      Vymazat
  4. Zrovna nedávno jsem si říkala, že musím tenhle koláč zas po dlouhé době upéct, jsou skvělé a v této kombinaci jsem ho ještě neměla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl to takový nápad .. měla jsem doma zrovna tvaroh, rebarboru a jahody, tak jsem to zkombinovala a musím říct, že se to fakt povedlo :-)

      Vymazat
  5. Rebarboru mám, dojdu koupit jahody a pouštím se do pečení...vypadá to nádherně...tu chuť úplně cítím...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji .. určitě vyzkoušej a pak dej vědět, jestli Ti chutnalo :-)

      Vymazat
    2. Tak vyzkoušeno a gallete všem moc chutnalo! Je pravda, že mé vypadalo o dost jinak, protože jsem rozvařila ovoce, ale co nebylo na vzhledu, bylo na chuti...mě osobně strašně chutnalo těsto a o víkednu ho zkusím na slano.

      Vymazat
    3. Tak hlavně, že Vám všem chutnalo :-) Vzhled není důležitý. A těsto je právě úžasné v tom, že je rychlé a dá se použít v podstatě na všechny recepty :-)

      Vymazat
  6. Hm, to musím zkusit, jen musím někde sehnat rebarboru. :D Tvoje jablečno-skořicová bábovka má úspěch, už ji peče moje mamina i kamarádka. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rebarboru teď seženeš skoro všude .. spíš v těch větších supermarketech nebo na trzích :-) Vážně? Tak to jsem moc ráda, že má takový úspěch :-)

      Vymazat
  7. Já už se těším na rebarboru! Babička dělá nejlepší koláč s rebarborou a jahodou! Miluju ho ♥
    Je to celkem síla, to je pravda! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nojooo, babičky dělají ty nejlepší buchty a koláče na světě :-)

      Vymazat
  8. Skvělé a osvěžující. Jen těsto se mi trochu nepovedlo. Z vrchu už se skoro připalovalo a uvnitř bylo ještě nedopečené. Ale já to vychytám. I tak jsem dnes měla naprosto luxusní snídani.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je divné, mě se těsto nepřipalovalo :-/ A máš plynovou nebo elektrickou troubu? Možná to bude tím, jinak vážně netuším. Tak aspoň, že ti chutnalo :-)

      Vymazat
  9. Výborná kombinace, je luxusní jako i další recepty :-) Díky (y)

    OdpovědětVymazat
  10. Povedlo se super. Díky za skvělé a hlavně rychlé recepty. Jsem zvědavá co na to návštěva. Diky

    OdpovědětVymazat
  11. Mohla bych se zeptat, jakou celozrnnou mouku? :) děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Používám celozrnnou špaldovou mouku :-)

      Vymazat
    2. děkuju moc, vypadá to krásně, těším se, až vyzkouším :)

      Vymazat
  12. Hned jsem ho musela vyzkoušet, zaujalo mě spojení chutí, k tomu jednoduchá příprava a výsledek naprosto dokonalý. Děkuji za inspiraci :) Máte skvělé recepty

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mám radost, že Vám chutnalo a moc děkuji za pochvalu :-)

      Vymazat

 

Koupit kuchařku