Švestkovo-makové kuličky

Kdo by nemiloval nepečené kuličky. Můžete vymyslet tisíce variant a všechny budou dokonalé. Jsou jednoduché, rychlé a téměř bez práce. Recept na tyhle švestkovo-makové kuličky můžete najít i v mojí kuchařce. A protože u nás doma měly obrovský úspěch, rozhodla jsem se je vložit i na blog.

Budeme potřebovat (na 15 kuliček):

  • 150 g sušených švestek
  • 50 g mletého máku
  • 50 g vlašských ořechů
  • kakao nebo karob na obalení

Postup:
Sušené švestky, mák a vlašské ořechy vsypeme do food processoru nebo do mixéru a vše rozmixujeme na lepkavé těsto. Pomocí rukou tvoříme kuličky, které následně obalíme v kakau nebo karobu a necháme je ztuhnout v lednici.

Dobrou chuť :-)

12 komentářů:

  1. Prosím vydrží kuličky v lednici až do Vánoc nebo je mám raději udělat později?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kuličky vydrží až do Vánoc. Doporučuji je udělat ale bez kakaa a obalte je až pár dní před Vánocemi :-)

      Vymazat
  2. Na to bude asi potřeba pořádný výkonný mixer, že? Abych tu naši starou ETU nezavařila 😂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezký den, já používám food processor, je to takový lepší mixér :-) Doporučuji takový, který je určen např. i na sekání ořechů.

      Vymazat
  3. Mák se před mixováním musí uvařit?

    OdpovědětVymazat
  4. Take by me zajimalo, jaky mixer je na to nejlepsi. Klasickym tycovym to asi nepujde... Co misto toho?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyčovým určitě ne. Doporučuji nějaký se sekáčkem určeným např. i na sekání ořechů.

      Vymazat
  5. Jééé, koukám, že jsi letos také dělala na Vánoce makové kuličky! No konečně někdo, kdo se snaží udržet tuhle naši českou superpotravinu při životě. :-))) Přijde mi, že je mák hrozně opomíjený. Já je dělala nikoliv se švestkami, ale s datlemi. Byly vynikající a věřím, že by mi šmakovaly i tyhle tvé. Jak je v něčem mák, můžu se po tom utlouct :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mák miluju, třeba v bábovce je úžasný :-) Tu kombinaci s datlemi musím vyzkoušet, díky za tip.

      Vymazat
  6. Myslíte si že když si budu dávat taková jídla jako tady vy nabízíte tak mi to někdy v budoucnost poradí jak zhubnout a nebo se zase dostanu do toho kolotoče a budu se snažit zhubnout třeba dvě dekády? S tím už bohužel zkušenost negativní mám.

    OdpovědětVymazat
  7. Jojo, na ty kuličky už si také dělám nějakou tu dobu zálusk, jen co je pravda. Říkám si ale také zároveň že by se to dalo nějak využít. Třeba výměnou receptu. Já nabízím https://mlsnavarecka.cz/hrnickova-babovka-mramorova/.

    OdpovědětVymazat

 

Koupit kuchařku