Cuketové rizoto

Z cukety se dá vykouzlit spousta úžasných dobrot. Např. cuketové placičky, sladký chlebíček nebo třeba lehký salát. Já jsem si pro vás dnes připravila recept na skvělé a rychlé cuketové rizoto. Díky pořádné dávce másla a parmezánu bude rizoto krásně jemné a krémové. Cuketu můžete do rizota klidně nakrájet na kostičky, já ji raději strouhám nahrubo, aby se s rýží hezky spojila.

Budeme potřebovat (pro 2 osoby):

  • 150 g rýže na rizoto
  • 1 středně velká cuketa
  • 1 šalotka
  • 1 stroužek česneku
  • 1 lžíce olivového oleje
  • 450 ml zeleninového vývaru
  • 2 lžíce másla
  • 1 lžička nastrouhané citronové kůry
  • 50 g nastrouhaného parmezánu
  • sůl

Postup: V hlubší pánvi rozehřejeme olivový olej. Přidáme nadrobno nakrájenou šalotku, česnek a restujeme cca 5 minut. Vsypeme rýži a za stálého míchání restujeme dalších 5 minut. K rýži přidáme cca 150 ml vývaru a pomalu vaříme, dokud se všechen vývar neabsorbuje. Vmícháme nahrubo nastrouhanou cuketu, zalijeme zbytkem vývaru a vaříme do změknutí rýže. Pánev sundáme z ohně, přidáme máslo, citronovou kůru, nastrouhaný sýr, ochutíme solí ihned podáváme.

Dobrou chuť :-)

2 komentářů:

  1. Dnes jsem ho zkoušela a je dokonalé, mňam!! Děkuji za recept.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že Vám rizoto chutnalo :-) A děkuji za milý komentář.

      Vymazat

 

Koupit kuchařku