Cuketovo-mrkvové placičky se sýrem

Před nedávnem jste na blogu mohli najít recept na šťavnatý cuketový chlebíček. Cuketa je má oblíbená zelenina a mohla bych ji jíst klidně každý den. Tentokrát jsem si připravila slaný recept na cuketovo-mrkvové placičky se sýrem. Obsahují pouze minimum tuku a skvěle se hodí jako příloha například k masu.

Budeme potřebovat:

  • 2 větší cukety
  • 1/2 hrnku nastrouhaného parmezánu nebo sýru Gran Moravia
  • 1 velká mrkev nebo 2 malé
  • 1 hrnek rozemletých ovesných vloček
  • 2 lžíce lněných semínek
  • 1 vejce
  • 2 lžíce olivového oleje
  • 2 stroužky prolisovaného česneku
  • sůl, pepř

Postup: Neoloupanou cuketu omyjeme a nastrouháme na hrubém struhadle. Přidáme lžičku soli a počkáme, až cuketa pustí šťávu. Tu pak všechnu vymačkáme pryč. K cuketě přidáme nahrubo nastrouhanou mrkev a ostatní ingredience. Pokud by se Vám těsto zdálo suché, přidejte ještě jedno vejce. Pokud by bylo těsto naopak moc řídké, přisypte ještě trochu ovesných vloček. Z těsta tvoříme na pánvi malé placičky, které smažíme nasucho bez použití oleje. K placičkám se hodí i zakysaná smetana nebo bílý jogurt. 

Dobrou chuť :-)

30 komentářů:

  1. Jej, ty musím hned zkusit, vypadají prudce jedle ;) M.

    OdpovědětVymazat
  2. Já ty tvoje recepty zbožňuji. ;))

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den, na kolik placiček vyjde,prosím, toto množství? Děkuji moc :) Beka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, z uvedeného množství ti vyjde cca 20 malých placiček. Záleží, jak velké je budeš dělat :-)

      Vymazat
    2. Děkuji za odpověď, recept vyzkoušen - byly vynikající, všichni mi je v práci záviděli ;). Kdybys náhodou měla v záloze více "obědů do krabičky", určitě bych je uvítala :)!

      Vymazat
    3. Tak to jsem moc ráda. Určitě v budoucnu nějaké obědy "do krabičky" přibudou :-)

      Vymazat
    4. Ja delala jeste brokolicove placicky.( brokolice, spald.mouka, vejce, z bilku snih a chia) do krabicky taky super :)

      Vymazat
    5. Mňam, brokolicové jsou taky výborné :-)

      Vymazat
  4. Mnam♥ ted jsem na veganské "dietě" tak hned jak skončím tak si je určitě dám ♥ :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veganskou dietu bych určitě nevydržela :D Tak je pak vyzkoušej, jsou moc dobré :-)

      Vymazat
  5. Teď jsem narazila na Tvůj blog a je úplně parádní! Plný inspiritativních a opravdu chutných receptů, no něco pro mě! :)
    A třeba hned tento recept musím vyzkoušet! Cuketa je taky mou oblíbenou zeleninou a placičky jsou takové milé prostě! :)

    worldaroundmissnothing.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji :-) Já dělám placičky na všechny možné způsoby a tyto jsou jedny z mých oblíbených :-)

      Vymazat
  6. Panejo, taková zeleninová bomba, těším se, až vyzkouším!

    OdpovědětVymazat
  7. Já strašně slintám... Určitě vyzkouším!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem slintala .. když jsem je jedla :-) A za zkoušku určitě stojí :-)

      Vymazat
  8. Cukeťáčky miluju ale s mrkví jsem ještě nezkoušela a ta 'grancka' to bude lahoda, díky za super nápad těším se až vyzkouším!-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta mrkev byla takový experiment a v kombinaci se sýrem jsou úžasné :-)

      Vymazat
  9. Cuketa je i moje oblíbená zelenina :-) Kolikrát ji jen omyju, nakrájím na plátky, nasucho osmažím na pánvi a jím jen tak :-D Je fakt výborná.
    Placičky vypadají skvěle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji mám taky moc ráda. Grilovaná je výborná :-)

      Vymazat
  10. ahoj, mám jeden dotaz, lněná semínka předem namáčíš anebo je nameleš a použiješ, díky, petr.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, lněná semínka nijak neupravuji. Prostě tam dám dvě lžíce lněných semínek a je to :-)

      Vymazat
  11. Ahoj,dnes jsem dělala k obědu a byly úžasné.Ještě jsem k tomu orestovala listy špenátu na česneku a udělala zakysanou smetanu s kurkumou a česnekem a to bylo opravdu vynikající..:) Moc ti děkuji za tvé recepty.Už jsem zkoušela těstoviny s hráškovo-mátovým pyré a taky čokoládový dort z červené řepy a po všem se zaprášilo,jak to bylo dobré:) Jsem z tvých receptů přímo nadšená,protože jsou vynikající,moderní a ještě k tomu zdravé:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, jsem moc ráda, že Ti moje recepty chutnají. Snažím se, aby byly něčím zvláštní, neobvyklé, ale zároveň zdravé. Tak snad Tě budu inspirovat i do budoucna. Děkuji za milý komentář :-)

      Vymazat
  12. recept je fantastický, dala jsem místo česneku medvědí česnek a přidala čerstvou jarní cibuku. Placičky jsou luxusní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mňam, s tím medvědím česnekem to bude taky určitě výborné. Jsem ráda, že Vám placičky chutnaly a děkuji za milý komentář :-)

      Vymazat

 

Cooking with Šůša

Cooking with Šůša

mytaste.cz

myTaste.cz

Čtenáři