Dýňová omáčka na těstoviny

A zase ta dýně. Když ona mě nikdy nepřestane bavit. Hlavně teď na podzim. Minule jsem pekla dýňový cheesecake a pyré z dýně mi ještě zůstalo, a tak jsem ho využila a udělala z něho omáčku. Dneska ale trošku nestíhám. Ráno jsem si zašla poctivě zacvičit a za chvilku běžím zase do práce, tak to bude takový rychlorecept :-) K omáčce jsem si uvařila celozrnné špagety. Osobně mi chutnají víc, než ty klasické a taky jsou zdravější. Nakonec jsem to vše zasypala praženými slunečnicovými semínky a strouhaným parmezánem .. no prostě mňamka :-)

Budeme potřebovat:

  • dýňové pyré
  • 2 lžíce kokosového mléka
  • 1/2 lžičky kurkumy
  • 1/2 lžičky kari
  • 1/2 hrnku slunečnicových semínek
  • strouhaný sýr Gran Moravia
  • chilli
  • sůl

Postup: Nejprve si upražíme semínka. Na plech vyložený pečícím papírem vsypeme slunečnicová semínka a pražíme v troubě vyhřáté na 180 stupňů cca 10 minut. Občas je promícháme, aby se nám nepřipálily. Měly by krásně zezlátnout. Dále si k dýňovému pyré si přidáme kokosové mléko, kari, kurkumu, chilli a necháme krátce povařit. Osolíme a můžeme podávat. Osobně doporučuji nešetřit a nastrouhat si nahoru pořádnou dávku parmezánu. Protože jedině s ním chutnají všechny těstoviny dokonale :-)






8 komentářů:

  1. Uz viem co si dam dnes. Dik za dobry napad.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bolo to fakt vyborne- rovno som si to spravila na veceru. Velmi mi to chutilo. Dakujem za skvelu veceru :)

      Vymazat
  2. Také jsem si moc pochutnala.Jen jsem doma neměla kokosové mléko,takže jsem tam nalila trochu kefírového mléka a dala špetku cukru na lepší vychucení a bylo to moc dobré. Ale stejně si to uvařím příště s tím kokosovým :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S kefírovým mlékem jsem to ještě nezkoušela. Příště zkuste to kokosové, dodá omáčce správný šmrnc :-)

      Vymazat
  3. Děkuji za recept, moc jsme si dnes k obědu pochutnali!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuji za milý komentář. Jsem ráda, že vám omáčka chutnala :-)

      Vymazat
  4. Výborné je přidat ještě římský kmín:)

    OdpovědětVymazat

 

Koupit kuchařku