Domácí rýžová tortilla

Nedávno jsem dostala chuť na křupavou tortillu a přemýšlela jsem, zda by se dala udělat i z jiné, než pšeničné nebo kukuřičné mouky. A protože mám ráda výzvy, rozhodla jsem se zaexperimentovat a připravila jsem bezlepkovou tortillu z rýžové mouky. Jsem moc ráda, že můj pokus vyšel. Tortilly jsou krásně křupavé a jejich chuť je k nerozeznání od těch kupovaných.

Budeme potřebovat (na 8 ks):

  • 500 ml vody
  • 2 hrnky (cca 400 g) rýžové mouky
  • 1 lžička soli
  • olivový olej

Postup: Do většího hrnce nalijte vodu, osolte ji a přiveďte k varu. Jakmile voda začne vařit, stáhněte plamen, odstavte ji z plotny, vsypte do ní mouku a vše pořádně promíchejte. V této chvíli bude těsto tuhé a drobivé. Hrnec zakryjte poklicí a nechte hmotu cca 10 minut odpočívat. Po deseti minutách poklici odkryjte a nechte hmotu vychladnout. Trochou olivového oleje si potřete ruce, aby se vám těsto nelepilo a pomocí rukou vytvořte cca 8 kuliček o něco větších, než golfový míček. Kuličky rozválejte válečkem mezi dvěma kusy pečícího papíru nebo potravinářské fólie na placky. Každou placku opečte nasucho na rozpálené pánvi z obou stran. Jakmile tortilla začne hnědnout a vytvoří se typické puchýře, máte hotovo.

Dobrou chuť :-)

13 komentářů:

  1. Super vypada to skvele..hned dneska vecer zkusim:)) Ma prijet bracha tak at ma neco dobreho!:*

    OdpovědětVymazat
  2. HUstýýý :o Rýžová mouka asi hladká že? Děkuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dnes konečně vyzkoušeno na večeři pro rodiče :) a mooc se povedlo!! :) ještě vychytat velikost a válení a bude to dokonalé ♥
      Malý tip - hned po sundání z pánvičky dáno na talíř a přiklopeno, aby se tortily trošku "zapařily" a byly krásně vláčné a měkké ♥
      Díky moc za vynález!!!

      Vymazat
    2. To jsem ráda, že se tortilly povedly :-) A díky za tip, to přiklopení vyzkouším :-)

      Vymazat
  3. Dobrý den
    chci se zeptat, jsou placky vlačné a dá se do nich něco zabalit, nebo se lámou?
    Děkuji, Kristýna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, čerstvé placky jsou vláčné, ale druhý den už se trošku lámou. Doporučuji je tedy spotřebovat ihned po upečení. Jak píše paní v předchozím komentáři, po sundání z pánve je dejte na talíř a přiklopte :-)

      Vymazat
  4. Děkuju za rychlou odpověď.....
    Já asi ještě něco dělám špatně. Moje placičky vůbec nedělají puchýře, jsou splasklé a vůbec takové drolivé, zamotat se do nich určitě nic nedá, hned se lámou.
    Nevíte kde bych mohla dělat chybu? :-)
    Děkuji !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel netuším, čím by to mohlo být. Ona rýžová mouka je poněkud zrádná. Může to být třeba i druhem a značkou mouky .. někdy s její konzistencí mívám taky problémy :-/

      Vymazat
  5. Zdravím, moc děkuji za zajímavý recept. Já se také snažím vařit různá jídla ze všelijakých kuchyní. Často se inspiruji i na dovolené, kdy se nebojím zeptat se místních na to, jaká tradiční jídla vaří a co je podle nich opravdu chutné. V těch nejlepších případech mi pak dají i recept a já mohu doma opravdu zazářit.

    OdpovědětVymazat

 

Koupit kuchařku