Pohankovo-čirokové perníčky

Každé Vánoce peču cukroví na poslední chvíli a ani tento rok není výjimkou. Když jsem si tak procházela recepty na blogu, zjistila jsem, že tady nemám žádné perníčky. A tak jsem se pustila do pečení. Na internetu můžete najít spoustu receptů na klasické medové perníčky, ale upéct je bez lepku a ještě navíc tak, aby byly k nerozeznání od těch klasických je opravdové umění. A já si troufám říct, že letos se mi to opravdu povedlo :-)

Budeme potřebovat (na 2 plechy):

  • 200 g pohankové mouky
  • 50 g čirokové mouky
  • 80 g medu
  • 1 vejce
  • 45 g rozpuštěného kokosového oleje
  • 1 lžička sody
  • perníkové koření (dle chuti)
  • bílek (na potření perníčků)

Postup: V míse ušleháme vejce s medem. K vyšlehané směsi vsypeme pohankovou, čirokovou mouku, sodu a perníkové koření. Nakonec přidáme rozpuštěný kokosový olej a vypracujeme těsto. Zabalíme ho do fólie a necháme ho přes noc uležet v lednici. Mám vyzkoušeno, že je lepší, když těsto před válením vytáhnete z lednice a necháte ho cca na 30 minut povolit. Já postupuji tak, že si z těsta odeberu vždy kousek, chvilku ho poválím v dlani a až poté ho vyválím mezi dvěma kusy potravinářské fólie na 0,5 cm vysokou placku. Z těsta vykrojíme požadované tvary a pečeme v troubě vyhřáté na 160 stupňů cca 10-12 minut dozlatova. Po vytažení perníčky potřeme rozšlehaným bílkem, aby se hezky leskly. Perníčky jsou po upečení hezky měkké a vláčné.

Dobrou chuť :-)

4 komentářů:

  1. Dělám klasické perníčky, ale už mě napadlo, že bych zkusila nějaké jiné (zdravější) :) tak třeba příští rok.

    Přeji Ti krásné a šťastné Vánoce!
    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Příští rok určitě vyzkoušej. Já jsem je rozhodně nepekla naposledy, byly vážně výborné :-)

      Vymazat
  2. Teda, já tento rok žádné perníčky nedělala, nějak se mi nechtělo :D :)

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den, děkuji za opravdu zajímavý recept. Já do perníčku a prakticky veškerého cukroví přidávám i ořechy. Nejradši mám pekanové ořechy, o kterých jsem navíc četla, že jsou opravdu výživné, takže se je snažím dávat kamkoli to jen jde. Nebojím se je tedy přidat i do salátu nebo navrch zeleninových směsí.

    OdpovědětVymazat

 

Koupit kuchařku