Kořeněná černá čočka s mrkví

Černá čočka, jiným názvem Beluga, je drobná čočka, která je rychle uvařená a po uvaření perfektně drží tvar. Název získala díky svému vzhledu - uvařená je lesklá a vypadá jako právě jmenovaný černý kaviár Beluga. Můžete si ji uvařit jako běžnou čočku, nebo ji použít do salátu či na ozdobu chlebíčků. Já jsem ji připravila s orestovanou mrkvičkou, kari a zázvorem.

Budeme potřebovat:

  • 200 g černé čočky
  • 2 mrkve
  • 1 cibule
  • lžíce másla
  • 1/2 lžičky kari
  • 1/2 lžičky sušeného zázvoru (mletého)
  • sůl
  • vejce (na volské oko)

Postup: Černou čočku uvaříme dle návodu na obalu a odložíme stranou. Na másle orestujeme nadrobno nakrájenou cibuli, po chvilce přidáme očištěnou a na plátky nastrouhanou mrkev a restujeme ještě dalších cca 5 minut. Okořeníme zázvorem, kari, osolíme a nakonec vmícháme uvařenou čočku. Podáváme s volským okem.

Dobrou chuť :-)


22 komentářů:

  1. To vypada skvele,jak to chutna?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, chutná to jako normální čočka, ale ta chuť je taková trošku jiná .. nevím jak bych to popsala :D ale je to moc dobré :-)

      Vymazat
  2. Šůšo, Tvůj blog je čím dál lepší! Moc se mi tu líbí. Budeš na únorovém ostravském Restaurant Day? Já tam tentokrát asi vařit nebudu ale chci přijít alespoň ochutnávat

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, snažím se :D Já právě pořád nevím jestli tam mám jet nebo ne. Pořád nevím, co bych tam připravila :-/ Ale jako chtěla bych to zkusit, jen bych potřebovala asi někoho, kdo už tam byl aby mi řekl jak to tam chodí nebo tak. Ale chci se tam jít aspoň podívat, minule mě zvali, ale nevyšlo mi to.

      Vymazat
    2. Já byla jen jednou ale ráda Ti předám své poznatky:) napiš mi kdyžtak na elvinuvdenicek@gmail.com

      Vymazat
  3. naprostý luxus ..... nejenže to krásně vypadá, ale i božsky chutná :o)

    OdpovědětVymazat
  4. jj teď jsme dojedli. Moc to chutnalo i dvouletému rarachovi. Úplně jsi mě dostala. Pořád jsem hledala něco zdravého a zároveň chutného. Ježiši já mám takovou radost,že jsem našla konečně nějaký blog, který je dle našeho gusta.Moc děkuju!!!! :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéééééééééé, já se budu asi červenat :-) No tak hlavně, že Vám chutná a budu ráda, když budete zkoušet dál :-)

      Vymazat
  5. Musí se černá čočka předem namáčet? Diky :)

    OdpovědětVymazat
  6. Mnam díky za výborný recept! - udělala jsem si dnes, pridala jsem trochu kurkumy a zazvor cerstvy z mrazaku :-) - suseny nemam. Budu zde stálým hostem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za komentář. Jsem ráda, že Vám tento recept chutnal a budu moc ráda, když vyzkoušíte i další :-)

      Vymazat
  7. Ahoj, pro kolik jedliku je toto mnozstvi? Vypada to cele famozne, tak nechci udelat chybu hned tim, ze toho bude malo :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, záleží na tom, kolik toho takový jedlík sní :-) Uvedené množství vystačí pro 2 osoby, ale podle potřeby můžeš ještě přidat :-)

      Vymazat
  8. Vyborne! Nemela jsem zazvor, tak jsem dala chilli a misto kari jen kurkumu a bylo to moc dobre :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda, že ti čočka chutnala :-) Děkuji za komentář.

      Vymazat
  9. Úžasný recept, jen přidávám mrkev nahrubo nastrouhanou.

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Šůši, neodolala jsem a koupila si černou čočku (červenou miluji, tak jsem byla zvědavá na tu černou)...samozřejmě jsem nevěděla jak ji upravit, až jsem našla Tvůj recept. Právě tu parádu na talíři jím, moc mi to chutná a děkuji Ti za super recept :) Určitě se tu ještě budu inspirovat ;-) Monika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Moni, jsem ráda, že ti černá čočka chutnala :-) Taky jsem si oblíbila červenou, ale ráda experimentuji, takže jsem musela vyzkoušet i tu černou. Určitě vyzkoušej i recept na salát https://cookingwithsusa.blogspot.cz/2015/03/salat-s-cockou-beluga-cuketou-avokadem.html

      Vymazat
  11. Úžasný a jednoduchý recept!!! 😊

    OdpovědětVymazat

 

Koupit kuchařku