Mrkvové linecké bez cukru

Letos jsem chtěla upéct nějaké cukroví, které by mohla jíst i naše roční dcera trpící alergií na mléko. A tak jsem vymyslela tohle mrkvové linecké. Místo másla jsem použila kokosový olej a vynechala cukr. Po upečení zmizelo linecké rychlostí blesku a tak budu péct příště z dvojité dávky :-) 


Budeme potřebovat (na 2 plechy):


  • 3 středně velké mrkve (cca 130 g)
  • 200 g špaldové mouky
  • 1 žloutek
  • 120 g kokosového oleje
  • pár kapek BIO citronového esenciálního oleje (můžete nastrouhat i citronovou kůru)
  • marmeláda bez cukru

Postup: Aby se mi mrkev lépe mixovala, nejprve jsem ji nastrouhala na hrubém struhadle. Nastrouhanou mrkev vhoďte do mixéru, přidejte rozehřátý kokosový olej, žloutek a vše rozmixujte na hladké pyré. Hotové pyré přelijte do mísy, přidejte mouku, citronový olej a vypracujte vláčné těsto. Těsto zabalte do potravinářské fólie a nechte cca 2 hodiny odležet v lednici. Těsto vyválejte, vykrojte požadované tvary a pečte v troubě vyhřáté na 165 stupňů cca 10 minut. Po vychladnutí namažte marmeládou a slepte. 

Dobrou chuť :-)


3 komentářů:

  1. Dobrý den, šel by prosím nějak nahradit ten kokosový olej? ��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem ho použila z důvodu ABKM u dcery, ale jinak můžete použít klasické nebo přepuštěné máslo.

      Vymazat
  2. Možná by šlo i z pohankové mouky :) vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat

 

Koupit kuchařku