Tvarohový dort s kakaovou drobenkou

Ráda při vaření a pečení používám poctivé a domácí suroviny. A protože jsem si nedávno přinesla domů poctivý a ručně balený tvaroh z litovelské sýrárny, musela jsem toho hned využít a něco dobrého upéct. V souboji receptů zvítězil klasický tvarohový dort s kakaovou drobenkou, který si teď můžete upéct i Vy. Postup je malinko složitější, ale výsledek stojí rozhodně za to.

Budeme potřebovat (na těsto):

  • 250 g špaldové mouky
  • 150 g přepuštěného másla
  • 4 lžíce kakaa
  • 1 vejce
  • 1 a 1/2 lžičky prášku do pečiva
  • 100 g třtinového cukru

náplň:

  • 500 g polotučného nebo tučného tvarohu
  • třtinový cukr nebo med (množství dle chuti)
  • 1 lžička nastrouhané citronové kůry
  • 3 žloutky
  • 2 lžíce vanilkového pudinku (používám bezlepkový od Amylon)

drobenka:

  • 120 g špaldové mouky
  • 50 g třtinového cukru
  • 50 g přepuštěného másla
  • 1 lžíce kakaa

Postup: V míse smícháme mouku, kakao a prášek do pečiva. K mouce přidáme vejce a teplé máslo, ve kterém jsme si předem nechali rozpustit třtinový cukr. Vypracujeme těsto, které necháme cca 20 minut uležet v lednici. Po vychladnutí odebereme 2/3 těsta a vyválíme ho na kulatou placku. Těsto přeneseme do vymazané dortové formy, propícháme vidličkou a pečeme v troubě vyhřáté na 190 stupňů cca 15-18 minut. Korpus necháme vychladnout a ze zbylého těsta vyválíme cca 5 cm široký pás, který rozložíme po celém obvodu dortové formy. Nakonec na korpus namažeme tvarohovou náplň a vršek dortu posypeme drobenkou, kterou jsme vyrobili smícháním špaldové mouky, cukru, másla a kakaa. Hotový koláč vložíme zpět do trouby a pečeme při 190 stupních dalších 45 minut.

Dobrou chuť :-)

20 komentářů:

  1. Takové klasické koláče mám moc ráda, určitě někdy vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky je mám moc ráda .. hlavně, když je v nich tvaroh :-)

      Vymazat
  2. mňam, vyzerá super! ukladám k receptom :)
    ľúbezná

    OdpovědětVymazat
  3. Krása, tohle by nám doma určitě moc chutnalo, musím se na to vrhnout a také nějaký koláč upéct :)

    OdpovědětVymazat
  4. zbožňuji tvé recepty, o víkendu jdu na něj! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Šůšo, tak si tak žvýkám mrkvičku a ty tady s takovým dortem:D Je nádherný a protože kombinace kakao+tvaroh je pro neodolatelná, těžko říct, jak to s tou mrkvičkou dopadne:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem musela po upečení dortu odolávat, abych si dala jen jeden kousek a nesnědla ho celý :-D Protože tvaroh a kakao je prostě moje NEJ! :-)

      Vymazat
  6. mnam♥ tohle by jsi měla dodávat do RegioJetu protože ten jejich tvarohový dort mi vůbec nechutnal -.- tenhle i jen vypadá o dost lépe a určitě bude i lépe chutnat

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už mi někdo psal, že vypadá jako ten dort z Regia :-D Já jsem ho měla jednou a taky mi nechutnal .. můj je stokrát lepší. Tak si ho zkus upéct a uvidíš :-)

      Vymazat
  7. Tak ten určitě vyzkouším,díky za typ :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo :-) Tak ať se povede a hlavně ať chutná :-)

      Vymazat
  8. Moc krásný!! :-) Ten určitě upeču, akorát s karobem, program na neděli je jasný :-) Přesně takový mají v kavárně Bio Zahrada v Praze, občas si tam na něj zajdu a to je pohádka :-). Díky za recept a hezký den!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Ten karob už si budu muset taky konečně koupit. Jinak tvaroh bych mohla jíst pořád, takže dort byl prostě jasná volba :-) Doufám, že se povede a že Ti bude chutnat.

      Vymazat
  9. Ok Šůšo tak jsi mne ukecala. Asi dnes udělám tvůj tvaroháč ale chci tam dat ještě meruňky. Bude to ok? Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že meruňkami nic nezkazíš :-)

      Vymazat

 

Koupit kuchařku

mytaste.cz

myTaste.cz