Jogurtovo-maková bábovka s pomeranči

Minulý týden jsem byla opět ve svém oblíbeném obchůdku s farmářskými potravinami a přinesla si domů spoustu čerstvých dobrůtek. Natrefila jsem na výborný farmářský jogurt, který se s těmi kupovanými nedá vůbec srovnat. Byl krásně hustý a chuťově vynikající. A protože mám ráda sladké snídaně, rozhodla jsem se upéct bábovku. Ale nebyla bych to já, kdybych ji zase trošku neupravila. A tak vznikla tahle výborná jogurtová bábovka z farmářského jogurtu, kterou jsem vylepšila mákem a šťávou z pomerančů. A aby byla bábovka extra maková, přidala jsem do ní navíc i makový olej, který má vysoký obsah vápníku, hořčíku, železa a vitamínu E.

Budeme potřebovat:

  • 1 a 1/2 hrnku rozemletých ovesných vloček
  • 2 velká vejce
  • 4 vrchovaté lžíce hustého bílého jogurtu
  • 1/3 hrnku makového oleje (můžete použít i řepkový)
  • 1/2 hrnku třtinového cukru
  • 2 lžičky kypřícího prášku
  • šťáva ze 2 velkých pomerančů
  • 4 lžíce mletého máku
  • 1 lžička přírodního vanilkového aroma
  • špetka soli

Postup: V míse smícháme vločky, kypřící prášek, cukr a špetku soli. Přidáme ostatní suroviny a vypracujeme hladké těsto. Připravené těsto vlijeme do formy na bábovku (používám silikonovou, kterou není třeba vymazávat). Pečeme v troubě vyhřáté na 180 stupňů cca 45 minut. 

Dobrou chuť :-)

16 komentářů:

  1. Takovou snídani bych si nechala líbit! :)
    Kde se dá sehnat makový olej? :O :)

    http://myway-tofitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Odkaz na makový olej je v ingrediencích :-) Jinak na http://bohemiaolej.cz/cz/oleje/34-makovy-olej-250ml nebo v prodejnách Náš Grunt :-)

      Vymazat
  2. vypadá to suprově, jen se chci zeptat, jeslti makový olej můžu vyměnit například za kokosový, olivový, slunečnicový a tak...Díky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, moc děkuji :-) Jasně, pokud nemáš makový olej, můžeš ho vyměnit za jakýkoliv jiný.

      Vymazat
  3. Bohemia oleje jsou bezkonkurenční!!! Kromě makového zbožňuju ještě ten z vlašských ořechů a z lískových ořechů, všechny tři jsou dokonalé do ovesných kaší. Vlašskoořechový pak používám i do salátů, místo olivového, dodá zelenině úplně jiný šmrnc. Taky pro ně chodím do Našeho gruntu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Mám ráda všechny a ten vlašský asi nejvíc :-) Pak je výborný ještě i arašídový. Do salátů už nedávám nic jiného!

      Vymazat
  4. Mňam! aj ja má rada sladké raňajky, túto bábovečku určite vyskúšam :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bez sladké snídaně nevycházím ráno z domu :-) A tahle bábovka je opravdu výborná, tak vyzkoušej :-)

      Vymazat
    2. vyskúšaná :-) na mňa bola kus mokrá (asi som dala veľa pomarančovej šťavy), ale zjedla sa celá :-)

      Vymazat
    3. Já mám právě mokré bábovky ráda. Tak příště méně šťávy a bude akorát :-)

      Vymazat
  5. Potvrzuji, že je skvělá! (i se slunečnicovým olejem :-) ) Kombinaci máku a pomeranče miluju, peču v této kombinaci sušenky, moje nejoblíbenější, takže jsem věděla, že tento recept musím vyzkoušet. Navíc jsem nikdy nepekla buchtu jen z ovesných vloček, takže jsem byla zvědavá na výsledek. A ten mě velice překvapil. Bábovka je velice chutná, mokrá a hutná, žádné suché nic. K nasycení stačí jeden kousek. Ale stejně si dáte ještě další :-) Zařazuji do receptů, které budu péct často... Děkuji! :-) Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V poslední době jsem si oblíbila místo mouky používat ovesné vločky a vždy se mi výsledek povedl :-) A jsem moc ráda, že Vám chutnalo :-)

      Vymazat
  6. Je vynikající!Jsou v ní opravdu cítit ovesné vločky, které mně rozhodně nevadí. Je fakt, že člověk musí asi trošku hlídat množství pomerančové šťávy(dávala jsem méně-zalezi na velikosti hrnečku),ale výsledek stojí za to!A bonusem je i dlouhá trvanlivost-bez změny chuti- vydrží i 5 dni při dobrém skladování (ale to už bude snědena :-) )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mám radost, že Vám bábovka chutnala :-) Připomněla jste mi, že bych si ji měla upéct zase.

      Vymazat

 

Koupit kuchařku