Jáhlovo-ořechová kaše s hruškami

Nevím jak u vás, ale u nás se na podzim snídají kaše na různé způsoby. Nejraději je mám s podzimním ovocem jako jsou jablíčka, hrušky nebo švestky. Dnes jsem připravovala jáhlovou kaši z jáhel, které jsem nechala přes noc namočené ve vodě spolu s vlašskými ořechy. Druhý den všechny suroviny rozmixuji dohladka a krátce povařím. Je to takové moje vylepšení, díky kterému získá kaše lehce ořechovou chuť a krémovou konzistenci.

Budeme potřebovat (pro 4 osoby):

  • 1 hrnek jáhel
  • 1 hrnek rostlinného mléka
  • 2 hrnky vody
  • 1/2 hrnku vlašských ořechů
  • 2 zralé hrušky
  • 1 lžíce kokosového cukru
  • špetka soli
  • 1 lžička mleté skořice
  • hrst nasekané 80% hořké čokolády
  • hrst nasekaných vlašských ořechů (na ozdobu)

Postup: Jáhly spolu s vlašskými ořechy vsypeme do větší mísy, zalijeme je vodou a necháme přes noc namáčet. Ráno vodu slijeme a jáhly s ořechy přendáme do food processoru nebo do mixéru. Přidáme hrnek rostlinného mléka a vše rozmixujeme na hladkou kaši. Kaši vlijeme do hrnce, přidáme hrnek vody, špetku soli, skořici a za stálého míchání ji necháme na mírném plameni zhoustnout. Pokud se vám bude kaše přichytávat nebo se vám bude zdát hustá, přidejte ještě další vodu. Jakmile je kaše hustá a jáhly měkké, odstavte ji z plotny. Hrušky omyjte, nakrájejte je na kostičky a vhoďte je do druhého hrnce. Přidejte cca 5 lžic vody, kokosový cukr a nechte hrušky na mírném plameni probublávat do změknutí. Uvařenou kaši naservírujte do misek, přidejte hrušky a vršek kaše posypte nesekanou čokoládou a vlašskými ořechy.

Dobrou chuť :-)

8 komentářů:

  1. Než zapomenu: Máš krásnou misku!
    Recept vypadá skvěle - na pošmourná podzimní rána, která nás čekají, ideální!

    Corculum | Stepanka_T
    Instagram

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, tu mám odsud: https://www.bellarose.cz/dekorace/keramicka-miska-s-mramorovym-efektem/ :-) Přesně tak, ideální podzimní snídaně :-)

      Vymazat
  2. Mňam! Taky miluji hrušky, tak tuhle kombinaci kaše na podzim zkusím :)

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
  3. Kaše přesně dle mého podzimního gusta ;-))) Skvělý nápad s rozmixováním jahel a ořechů! Já do kaše navíc přidala pokrájené sušené fíky a hrušky jsem nevařila na vodě, nýbrž jsem je opekla na troše kokosového oleje a v kombinaci s kokosovým cukrem pak měly lahodný karamelový nádech :-) Velké díky za recept!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mňam, ty opečené hrušky na kokosovém oleji zní dobře, musím to taky vyzkoušet :-)

      Vymazat

 

Koupit kuchařku