RAW Veganské (ne)pečení

Dnes jsem si pro vás připravila další knižní recenzi. Jak už název článku napovídá, bude se jednat opět o kuchařku ve stylu raw food.


Kniha s názvem "RAW veganské (ne)pečení vyšla v nakladatelství ANAG teprve nedávno. Autorkou je Emily von Euw, která píše svůj vlastní food blog s názvem This Rawsome Vegan Life (http://www.thisrawsomeveganlife.com). Na své stránce vytváří, fotografuje a sdílí raw a veganské recepty s celým světem a navíc k nim přidává své osobní postřehy a zkušenosti s tímto životním stylem.


PROČ RAW VEGANSKÁ STRAVA?

Strava založená na opravdových rostlinných potravinách je podle mnoha ověřených studií a osobních zkušeností lidí skvělá co se týče dlouhodobého zdraví. V mnoha případech totiž právě vařením a úpravou potravin zabíjíme spoustu důležitých živin, které jsou nezbytné pro to, abychom byli zdraví. Existuje mnoho důkazů o tom, že zdravá veganská strava plná syrových potravin je optimálním způsobem stravování pro většinu lidí. Je však nejlepší se rozhodnout na základě experimentování a zjistit tak, co vám vyhovuje nejvíce.


KNIHA

Receptů je v knize opravdová spousta. Všechny jsou přehledně seřazeny do jednotlivých kategorií:

  • Dorty & cupcaky
  • Něco k zakousnutí, tyčinky & sušenky
  • Koláče & dortíky
  • Pudinky & zmrzliny
  • Základní recepty

Všechny recepty v jsou navíc doprovázeny nádhernými fotografiemi, které fotila sama Emily. Když jsem knihou listovala, sbíhaly se mi sliny a ze všech těch dobrot mi šla hlava kolem. Ani jsem netušila, že se dá bez pečení vytvořit taková spousta jídel.


Na konci knihy najdete také praktického průvodce všemi ingrediencemi používanými při přípravě raw dezertů. Dozvíte se tak, na co jsou dobrá semínka a ořechy, jaké používat sladidla nebo na co je dobrý kokosový olej.

Recepty v knize mají všechny velmi podobný postup - připravují se zejména z čerstvého ovoce, ořechů, semínek a kokosu. Nebudete si muset pamatovat, že máte předehřát troubu a nebudete se muset obávat úmorného čištění připečených zbytků ze dna pekáče. Recepty jsou velmi jednoduché a pokud dokážete stisknout tlačítko mixéru nebo kuchyňského robota, nemusíte mít z ničeho strach.


Já osobně bych se pouze rostlinnou stravou živit nemohla. Mám ale ráda experimentování v kuchyni a raw recepty mě hodně baví. Jako inspirace je tahle kuchařka opravdu výborná a určitě z ní v nejbližší době něco dobrého vyzkouším.

Kniha vyšla v nakladatelství ANAG a za 399,- Kč si ji můžete zakoupit ZDE.


0 komentářů:

Okomentovat

 

Koupit kuchařku