Parmezánové rizoto se slávkami

Miluji krémové rizoto, ve kterém se rozpouští čerstvé máslo a parmezán. Dnes jsem do rizota přidala navíc slávky a čerstvě nasekanou petrželku. Tahle kombinace surovin je naprosto bezkonkurenční a rozhodně jsem jí nedělala naposledy. Parmezán v lednici je pro mě základ a proto si toto krémové rizoto připravuji docela často. Podle ročního období můžete použít slávky buď čerstvé nebo v nálevu, stejně jako já dnes.

Budeme potřebovat (na 2 porce):

  • 300 g rýže arborio
  • 2 plechovky slávek v marinádě
  • 450 ml zeleninového vývaru
  • 70 g másla 
  • 1 dcl bílého vína
  • strouhaný parmezán
  • čerstvě nasekaná petrželka
  • sůl

Postup: V hluboké pánvi necháme rozpustit máslo. K rozpuštěnému máslu vsypeme rýži a necháme ji cca 3 minuty restovat. Poté rýži zalijeme bílým vínem, necháme ho odpařit a po troškách přiléváme vývar. Rýži vaříme tak dlouho, dokud není tzv "naskus". Uhasíme plamen a v rizotu necháme rozpustit kousek másla. Nakonec vmícháme nastrouhaný parmezán a podle chuti dosolíme. Vznikne nám jemný krém, do kterého vmícháme slávky a nasekanou petrželku.


Dobrou chuť :-)

2 komentářů:

  1. Krémové rizoto jsem objevila teprve nedávno a úplně jsem si ho zamilovala :) !
    Nejraději ho dělám se špenátem,cibulí a kuřecím masem :) !

    http://runeatandtravel.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Špenátové rizoto je taky úžasné, ale nedávám do něj kuřecí maso. Pro mě je hlavní surovinou parmezán .. ten bych mohla jíst pořád :-D

      Vymazat

 

Koupit kuchařku