Domácí těstoviny

Snad mé nejoblíbenější jídlo jsou těstoviny. Ale musí být kvalitní a opravdu čerstvé. Jen tak si můžete naplno užít jejich chuť. Základem je samozřejmě kvalitní mouka, nejlépe semolinová. Výroba vyžaduje trošku více času a trpělivosti, ale výsledek stojí za to. Z domácích těstovin jsem měla ze začátku trošku strach. S jejich přípravou mi ale pomohl strojek na přípravu těstovin KitchenAid a opravdu není čeho se bát. Pokud nevlastníte strojek na výrobu těstovin, můžete si je připravit i ručně. Dá to ovšem více práce.  Já jsem pro dnešní recept jsem zvolila mé oblíbené tagliatelle.

Budeme potřebovat:

  • 200 g semolinové mouky
  • 200 g hladké mouky 00
  • 3 lžíce olivového oleje
  • 4 vejce
  • voda

Postup: Vejce před výrobou těstovin vytáhneme z lednice. Je důležité, aby měly pokojovou teplotu, protože jen tak se s moukou pěkně spojí. Mouku prosejte do velké mísy, přidejte vejce, olej a cca 1 dcl vlažné vody. Rukou nebo pomocí robota vypracujte vláčné těsto. To musí být hladké a nesmí se Vám lepit na ruce. Pokud lepí, přidejte více semolinové mouky. Z těsta vytvořte bochánek, zabalte ho do potravinářské fólie a nechte cca 30 minut odpočinout. Pokud vlastníte strojek na výrobu těstovin, máte vyhráno, protože veškerou práci už zvládne za Vás. Pokud strojek nemáte, je potřeba těsto zpracovat ručně. Bochánek rozdělte napůl a na pomoučeném vále ho vyválejte na tenkou placku. Pláty znova pomoučete a přeložte je napůl. Takto postupujte, dokud nebude těsto úplně hladké a rovné. Pak jen pláty nakrájíte nožem na šířku tagliatelle. Hotové těstoviny vkládáme do osolené vroucí vody a vaříme cca 5-8 minut.







9 komentářů:

  1. Testoviny na jakykolik zpusob (teda az na vsechny se smetanou,od mala ji nesnasim :D) jsou moje nejoblibenejsi jidlo.
    Tyhle vypadají úžasně,vyzkouším je :),já delám ravioli ze spaldove mouky se spenatem,mozzarelou a susenymi rajcaty a vsichni je miluji :) !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Se smetanovou omáčkou mi taky moc nechutnají .. navíc ta kombinace je kalorická bomba :-D Určitě je vyzkoušej ... dají se zpracovat i ručně, ale ten strojek je velká pomoc a chutnají báječně :-) Na špaldové se taky chystám :-)

      Vymazat
  2. miluju těstoviny a ráda hledám nové alternativy jak je připravit. A tenhle recept vypadá opravdu dobře. Jen ještě nemám odvahu se do domácích těstovin pustit :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není čeho se bát. Těsto je jednoduché a chuť je vážně úžasná. Kam se hrabou kupované nudle :-D

      Vymazat
  3. Vypadají hezky ! :) My strojek bohužel nemáme, ale neodradilo mě to od výroby domácích těstovin :) Sice nevypadaly tak hezky, jako ty tvoje, protože jsem je krájela nožem, ale chutnaly výborně ! Se sýrovou omáčkou to byla mňamka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Dá se to i ručně, ale jak jsem psala, dá to více práce. Strojek na těstoviny je super věc, rozhodně doporučuji si ho pořídit. Domácí výroba je prostě domácí. Ta chuť je úplně jiná :-)

      Vymazat
  4. Těstoviny miluju ze všech jidel asi nejvíc. Na domácí jsem jeďte neměla odvahu, ale tyhle vypadají skvěle, asi je zkusím. Strojek na těstoviny sice nemam, ale pokud se mi testovinky povedou, popřemýšlím nad koupí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přípravy domácích těstovin se určitě nebojte. Já jsem měla ze začátku taky strach, ale pak jsem zjistila, že to není nic složitého. Domácí těstoviny jsou nejlepší a chuťově se těm kupovaným nevyrovnají :-)

      Vymazat
  5. To musím zkusit, díky za recept. Je pravda, že domácí těstoviny jsou super. Určitě je ale dobré mít právě ten strojek na těstoviny. Mluvím z vlastní zkušenosti. Dřív jsem takhle zkoušela dělat domácí těstoviny ručně a není to vůbec sranda. Se strojkem to jde mnohem lépe.

    OdpovědětVymazat

 

Koupit kuchařku