Pohanka s žampiony, mrkví a špenátem

S pohankou jste se u mě na blogu mohli setkat v receptu na pohankovo-žampionové karbanátky. Dnes jsem zvolila opět pohanku s žampiony, protože mi tahle kombinace chutná ze všeho nejvíc. Navíc jsem přidala listový špenát s mrkví a vykouzlila úžasné, téměř podzimní jídlo. U přípravy rozhodně nevynechávejte přepuštěné máslo. Jen díky němu získá zelenina a houby tu správnou chuť.

Budeme potřebovat (na 2 porce):

  • 150 g tmavé loupané pohanky
  • 2 středně velké mrkve
  • 125 g žampionů
  • listový špenát
  • 2 lžíce přepuštěného másla
  • parmezán
  • hrubozrnná mořská sůl

Postup: Na pánvi rozehřejeme přepuštěné máslo, přidáme očištěné a nakrájené žampiony a necháme cca 5 minut restovat. Mezitím si očistíme mrkev a škrabkou na brambory ji naloupeme na tenké plátky. Mrkev přidáme k žampionům a restujeme cca dalších 5 minut. Nakonec do pánve vhodíme omytý listový špenát. K orestované směsi přidáme uvařenou pohanku, osolíme a dobře promícháme. Před podáváním posypeme hoblinkami parmezánu.


Dobrou chuť :-)

19 komentářů:

  1. Hmm, to vypadá dost dobře :) Pohanku mám moc ráda, má úplně neobvyklou chuť, atypickou.. v tom je její kouzlo :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hodně lidí pohanku nemá rádo .. já ji ale miluji v jakékoliv kombinaci :-)

      Vymazat
  2. Mňam,to vypadá parádně :)
    Pohanka je jedna z mých nejoblíbenějších příloh , dokonce jsem si ji i nabalíčkovala do mrazáku a vždy když v zimě přiběhnu vymrzlá z běhání, není pro mě nic lepšího než mísa pohanky se zeleninou ,olivákem a různými druhy sýrů :D !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) To je právě na pohance úžasné. Může se smíchat s čímkoliv a vždycky bude dokonalá :-)

      Vymazat
  3. Zase moc dobrý nápad! :-) Pohanku mám moc ráda, s žampiony mě zatím nenapadlo ji zkombinovat, smíchám ji vždy jen se zeleninou do krabičky do práce :-) Moc ráda vyzkouším, navíc s ghí a parmazánem, super! Taky mě hrozně potěšilo, že České Ghíčko je dostupné v Delmartu, takže ho nemusím objednávat v eshopu :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S těmi žampiony ji určitě vyzkoušej. Je to má oblíbená kombinace :-) Na České Ghíčko nedám dopustit, kupuji většinou ve zdravé výživě :-)

      Vymazat
  4. vzhledem k tomu,že mi nechutná rýže tak mi jí nahrazuje právě pohanka kterou miluju takže každé recepty s ní uvítám a tenhle je super :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jo, to jsi první člověk, který nemá rád rýži :-) Tak tenhle recept určitě vyzkoušej, je to mňamka :-)

      Vymazat
  5. Pohanku jsem ještě nikdy nejedla a nebo jedla, ale nepamatuji si to :D ale určitě bych ji někdy ráda vyzkoušela :)

    Monča / KOSMETICKÉ RECENZE /

    OdpovědětVymazat
  6. super, mám doma už asi čtvrt roku rozdělanou Pohanku a nevím, co s ní, moc mi v jiných úpravách nezachutnala, určitě vyzkouším oba recepty, hlavně karbanátky vypadají lákavě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vyzkoušej. Já ji mám ráda třeba i na sladko. Někde na blogu by měl být recept i na sladkou pohankovou kaši :-)

      Vymazat
  7. tak takhle geniální chut jsem opravdu nečekala. vyborné, absolutně!!! děkuji za recept!!!!!

    OdpovědětVymazat
  8. Dobrý den, zaujal mne recept stejně jako jiné s obilninami, mám ráda vše od jáhel přes pohanku až po quinou a rýži (vím, že některé z nich nejsou obiloviny v pravém slova smyslu). Diskuze už asi není aktuální a živá, přesto mám základní dotaz: Jakou pohanku používáte a jak ji připravujete - vaříte? V obochodech je světlá (zelená) nebo tmavá hnědá. Četla jsem, že lepší je ta světlá, že má více vitaminů a minerálů, že a tmavá je termicky upravená a není to ono. Chutnají mi celkem obě, domů kupuju ale světlou. Ta je po uvaření taková kašovitější, tmavá spíš je suchá a sypká. Obě tedy funkčně mají své výhody i nevýhody. světlou vařím tak, že zaleju 2 násobkem vroucí vody, povařím asi 4 min a pak uložím do tepla (deky) na půl i více hodiny a pak pročechrám a je hotová. Tmavou doma nevařím ale zkoušela jsem pohankový bulgur, který je té tmavé pohance podobný. děkuji za rady a tipy a Vaše zkušenosti. Mirka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, pro tento recept jsem použila tmavou loupanou pohanku. Používám oba druhy, záleží na tom, jaké jídlo vařím. Jak píšete, na kaše je třeba lepší pohanka lámanka, do salátů je zase lepší ta tmavá, která drží tvar a nerozvaří se. Vařím klasicky. Pohanku propláchnu, zaliju dvojnásobným množstvím vody a přivedu k varu. Pak stáhnu plamen a pohanku nechám pod pokličkou cca 15 minut dojít. Poslední dobou jsem si ale zvykla připravovat i raw pohankové kaše, které se nevaří a pohanku stačí nechat namočenou přes noc. Recept mám i na blogu :-)

      Vymazat
    2. Moc Vám děkuji, k blogování a "youtubení" jsem trochu skeptická, je to tím, že blog má dnes kde kdo a všichni najednou "vaří a fotí" ale Váš blog má fakt úroveň, recepty jsou použitelné a praktické, z dostupných surovin a zároveň originální a zvláštní, na své si přijdou jak vegeteriáni, tak bezlepkáči i my normální konzumenti, co máme rádi odlehčené a zdravé a zajímavé a hlavně dobré a rychlé recepty :-) A jak vidím, ještě i reagujete a poradíte, čehož si moc cením. Jen tak dál :-) Mirka

      Vymazat
    3. Moc děkuji za pochvalu a za milý komentář, moc mě potěšil :-)

      Vymazat

 

Koupit kuchařku