Fermentovaná ovesná kaše s mangem

Fermentací (neboli kvašením) se jídlo stává stravitelnější a výživnější. V průběhu fermentace se vytvářejí vitaminy B, včetně kyseliny listové a rozkládají se hůře stravitelné složky potravin. V dnešním receptu jsem fermentovala ovesné vločky. Nejenže vločky přirozeně zesládnou, ale odpadne Vám také jejich zdlouhavé vaření. 

Budeme potřebovat:

  • 3/4 hrnku ovesných vloček
  • 3/4 hrnku vody 
  • hrst strouhaného kokosu
  • mango
  • nepražené kakaové boby (drcené)
  • lžička kokosového oleje

Postup: Vločky nasypeme do misky, zalijeme je stejným množstvím vody a při pokojové teplotě je necháme namáčet (nejlépe přes noc). Druhý den do kaše vmícháme lžičku kokosového oleje (kaše je pak krásně vláčná a voní kokosem) a na kostičky nakrájené mango. Před podáváním vše posypeme ještě strouhaným kokosem a nepraženými kakaovými boby. 



Dobrou chuť :-)

9 komentářů:

  1. A mohlo by se dát místo vody třeba mléko? :) :-o

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mohlo, ale pak už to nemá nic společného s fermentací :-)

      Vymazat
  2. Ráno ozkoušeno...a...nikdy mi fermentovaná kaše nechutnala tak dobře...a ten nápad s kakaovými boby;-) díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda! Já jsem si fermentovanou kaši taky oblíbila. Má vynikající chuť a ráno s ní není žádná práce :-)

      Vymazat
  3. Jí se teplá, nebo studená? Respektive ty vločky se nijak neohřívají?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kaši můžete mírně ohřát, ale já ji jím i studenou. Záleží pouze na Vás :-)

      Vymazat

 

Čtenáři

mytaste.cz

myTaste.cz

Koupit kuchařku