Pohanka s brambory a uzeným tempehem

Minule jsem připravovala RAW pohankovou kaši. Tentokrát si uvaříme pohanku na slano. Toto je můj oblíbený recept, na který bych málem zapomněla. Když jsem v obchodě kupovala uzený tempeh, ihned mě napadlo toto jídlo. Masožravci mohou samozřejmě místo tempehu použít uzené maso. Konečně jsem také vyzkoušela svůj nový litinový pekáček, ve kterém se toto jídlo nádherně vyjímá.

Budeme potřebovat (na 2 porce): 

  • 250 g pohanky lámanky
  • 150 g brambor
  • 200 g uzeného tempehu
  • 1 lžíce přepuštěného másla nebo olivového oleje
  • 1 velká cibule
  • 3 stroužky česneku
  • majoránka
  • sůl, pepř

Postup: Brambory uvaříme ve slupce, necháme je vychladnout, oloupeme je a nakrájíme na kostičky. Na másle necháme zesklovatět nadrobno nakrájenou cibulku a po chvilce přidáme na kostičky nakrájený tempeh. Osmaženou cibulku s tempehem vmícháme k uvařené pohance, přidáme brambory, rozmačkaný česnek, majoránku, sůl a pepř. Takto připravenou směs vsypeme do pekáčku a necháme ji péct v troubě vyhřáté na 180 stupňů cca 25 minut. 

Dobrou chuť :-) 

8 komentářů:

  1. oba recepty s pohankou se mi budou hodit, nevěděla jsem moc, jak jí připravovat, takže mi leží doma na poličce už asi dva měsíce netknutá :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já mám pohanku moc ráda. Receptů je spousta, ale snažím se pořád vymýšlet něco nového. Ještě tady mám někde recept na pohankové karbanátky, tak se kdyžtak mrkni :-)

      Vymazat
  2. Dobrota. Ještě jsem k tomu přidal hříbky :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den, dnes jsem se pustila do tohoto receptu a jen se zeptám. Nemá být 250g brambor a 150g pohanky? 150g brambor mi vyslo na jednu větší :) Jinak báječný nápad, jak zpracovat pohanku. Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, brambor si samozřejmě můžete dát víc. Já jich mám ráda méně a zase miluji více pohanky. Každý si recept může upravit podle své chuti. A moc děkuji za milý komentář :-)

      Vymazat
  4. Tento recept je vynikajici i s uzenou krkovici.

    OdpovědětVymazat

 

Koupit kuchařku