Tvarohové knedlíky s meruňkami a skořicovou strouhankou

Na meruňky jsem se těšila celý rok. Mezi klasiku, která u nás doma nesmí chybět patří meruňková buchta, domácí džem no a samozřejmě moje milované tvarohové knedlíky. Dnes vám ukážu, jak na ně :-)

Budeme potřebovat (na 6 velkých knedlíků):

  • 500 g tučného tvarohu 
  • čerstvé meruňky
  • 2 vejce 
  • 40 g hrubé pšeničné krupice
  • 100 g strouhanky
  • vanilkový cukr 
  • nastrouhaná kůra z 1/2 citronu
  • máslo (na přelití)

drobenka:

  • 4 vrchovaté lžíce strouhanky
  • 2 lžíce másla
  • skořicový cukr

Postup: V míse smícháme tvaroh, vejce, vanilkový cukr a citronovou kůru. Postupně přidáváme krupici, strouhanku a vypracujeme těsto, které necháme v lednici cca půl hodiny odpočinout. Těsto rozdělíme na 6 stejných dílů. Každý z dílů zploštíme v dlani, zabalíme do něj celou meruňku a vytvarujeme do tvaru kulatého knedlíku. Lépe se vám bude s těstem pracovat, když budete mít lehce navlhčené ruce. Hotové knedlíky vložíme opatrně do mírně osolené vařící vody. Jakmile vyplavou na povrch, jsou uvařené. Na pánvi rozehřejeme máslo a osmažíme na něm strouhanku. Hotovou strouhanku necháme chvilku vychladnout a poté ji smícháme se skořicovým cukrem. Uvařené knedlíky naservírujeme na talíř, posypeme skořicovou strouhankou, přelijeme rozpuštěným máslem a můžeme servírovat.

Dobrou chuť :-)

5 komentářů:

  1. Mňaaaaam, tak ty vypadají nádherně!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Tyhle mám ráda, nejvíc s čerstvými švestkami ze zahrádky s perníkem a skořicí!
    Měj se hezky, Štěpánka
    www.corculum.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mňam, to musí být taky dobrota. Díky za tip, určitě je vyzkouším :-)

      Vymazat
  3. Já vím, že je to asi trochu hloupá otázka, ale děláte knedlíky v hrnci, že? Já mám teď nové nádobí od tchýně k narozeninám a budu je zkoušet poprvé. Budu dělat domácí knedlíky poprvé a nechci je pokazit. Moje maminka nikdy domácí nedělala, vždycky jsme je kupovali v obchodě. Tchýně k nám totiž přijede poprvé na oběd a chci, aby viděla moji snahu a že dárek od ní používám.

    OdpovědětVymazat

 

Koupit kuchařku