Špaldové sušenky s vůní kardamomu

Kardamom je vzácné staré koření, které je neodmyslitelnou součástí indické, arabské i čínské kuchyně. Ochucují se jím omáčky, rýže nebo se přidává do sušenek a sladkého pečiva. Kardamom je velmi aromatický, proto je zapotřebí s ním zacházet opatrně. Já kardamom zbožňuji a přidávala bych ho nejradši do všeho. Nejvíc mi ale chutná v sušenkách. Při pečení vám krásně provoní celou kuchyni a navodí tu správnou vánoční atmosféru.

Roztomilá razítka na sušenky s vánočními motivy mám z e-shopu TESCOMA.

Budeme potřebovat (na 20 sušenek):

  • 200 g jemně mleté špaldové mouky
  • 100 g másla
  • 2 žloutky
  • 2-3 lžíce medu
  • 2 lžičky mletého kardamomu

Postup: Do mísy vsypte mouku, přidejte vychlazené máslo, žloutky, med a kardamom. Pomocí rukou vypracujte hladké těsto a nechte ho vychladit nejlépe přes noc v lednici. Druhý den těsto vyválejte na cca 0,5 cm tlustý plát a pomocí razítek vykrajujte sušenky. Naskládejte je vedle sebe na plech vyložený pečícím papírem a pečte je v troubě vyhřáté na 170 stupňů cca 10-12 minut. 


Dobrou chuť :-)

6 komentářů:

  1. Vypadají moc pěkně a určitě budou moc dobré. Ty vánoční motivy jsou fajn - já mám z Tescomy ty zvířátka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Jéé, nevěděla jsem, že mají i zvířátka, musím se po nich mrknout taky :-)

      Vymazat

 

Koupit kuchařku

mytaste.cz

myTaste.cz