Celozrnný velikonoční mazanec

Letos jsem původně mazanec péct vůbec nechtěla. Nakonec jsem si to ale na poslední chvíli rozmyslela a pustila se do pečení. Protože jaké by to byly Velikonoce bez nadýchaného mazance s mandličkami. Možná si pamatujete recept na mazanec ze špaldové mouky. Tentokrát jsem ho trošku poupravila a připravila jsem pro změnu mazanec celozrnný.

Budeme potřebovat: 

  • 320 g jemně mleté celozrnné mouky
  • 2 žloutky 
  • 80 g rozpuštěného másla
  • 180 ml rostlinného mléka 
  • 50 g třtinového cukru 
  • 20 g čerstvého droždí 
  • hrst rozinek (předem namočených ve vodě) 
  • hrst mandlových lupínků
  • špetka soli 

Postup: V malé mističce rozmícháme 2 lžíce mléka, lžíci třtinového cukru, 1 lžíci mouky a 20 g droždí. Necháme vzejít kvásek. Rozšleháme 2 žloutky, přidáme mouku, cukr a špetku soli. Ke směsi přimícháme hotový kvásek, rozpuštěné máslo, rozinky a postupně přiléváme mléko. Mícháme tak dlouho, dokud nám nevznikne vláčné těsto. V případě, že je těsto tuhé, přidejte ještě víc mléka. Hotové těsto přikryjeme utěrkou a necháme ho kynout. Na plechu vyloženém pečícím papírem vypracujeme bochánek, který potřeme rozšlehaným bílkem. Mazanec posypeme mandlovými lupínky a pečeme v troubě vyhřáté na 180 stupňů cca 40-45 minut.

Dobrou chuť :-)

5 komentářů:

  1. Krásný a určitě výborný mazanec.Patří k Velikonocům a navíc zdravý díky celozrné mouce.Určitě vyzkouším.Díky za inspiraci.

    OdpovědětVymazat
  2. Také si Vánoce spojuji hlavně s mazancem s mandličkami (u nás ho peče vždy babička a obdaruje všechny rodiny). Vypadá nádherně. :) Veselé Velikonoce!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslela jsi asi Velikonoce co? :-) Ale mám to stejně, mazanec na Velikonoce musí být! A děkuji :-)

      Vymazat
  3. Já sladké miluju, takže tento recept si náramně vychutnám. Bábovku mám ráda již od doby, kdy mi ji každý víkend pekla moje babička a nikdy jsem se jí nemohla nabažit. S kamarádkou se navíc chystáme na tradiční promítání celé série Harry Pottera, takže alespoň budeme mít co mlsat až budeme spolu koukat.

    OdpovědětVymazat

 

Koupit kuchařku