Grower´s cup

Představte si, jaké by to bylo, kdybyste si na výletě, uprostřed lesa, sedli na pařez a vychutnali si výbornou kávu. Že je to nesmysl? Tak já Vám dnes ukážu, že to opravdu jde.

Po dlouhé době  jsem zde s dalším povídacím článkem, ve kterém bych Vám chtěla představit úžasný vynález pro přípravu kávy. Jak už název článku napovídá, jedná se o Grower´s cup, což je název dánské firmy, která přišla se zajímavým a neotřelým nápadem jak připravit kávu v podstatě kdekoliv. Potřebujete k tomu pouze horkou vodu a hrníček nebo nádobu, do které si kávu nalijete.


Musím se přiznat, že ze začátku jsem byla k tomuto vynálezu skeptická. Nic se přece nemůže vyrovnat chuti pečlivě připravené kávy. Opak byl ale pravdou a já jsem byla příjemně překvapena. Ale abych Vám vysvětlila, o co přesně jde.

Káva samotná se připravuje uvnitř speciálně navrženého a patentovaného balení, tzv. Coffeebreweru. Je to v podstatě něco mezi překapávačem a konvičkou French Press. V balení se nachází filtr až s 20 gramy čerstvě umleté kávy a její příprava (viz. video) je opravdu jednoduchá. Za pár minut si připravíte až 300 - 400 ml kávy (případně čaje).


Pro sáčky Coffeebrewer vybírají zkušení baristé kvalitní kávy z celého světa. Pražení probíhá ve vlastní malé pražírně. Výrobce se pyšní tím, že každá z káv pochází vždy a pouze z jednoho pečlivě vybraného místa od konkrétního pěstitele. Proto také „Grower’s cup”, volně přeloženo „šálek od pěstitele”. Konkrétní místo včetně pěstitele je ostatně také uvedeno na sáčku.

Já osobně jsem vyzkoušela tři brazilské kávy. Santana - káva se sladkým aroma po karamelu a zralých třešních, Ascarive - s výraznou chutí a jemným nádechem ořechů a hořké čokolády, a nakonec káva Daterra - s výrazným aroma a lehkým nádechem čokolády. Nedokážu říct, která káva mi chutnala nejvíc, protože úžasné byly všechny.


Grower´s cup jsem nejvíce ocenila, když jsem jednoho rána spěchala do práce a už jsem si nestihla připravit své oblíbené kafíčko na probuzení. Popadla jsem tedy sáček, hodila ho do kabelky a v práci už jsem si ji jen jednoduše zalila horkou vodou. Ale abych pořád nepsala jen o jednoduché přípravě, natočila jsem pro Vás krátké video, ve kterém se můžete sami podívat, jak takový Coffebrewer vlastně funguje.


Co tedy napsat na závěr? Jsem moc ráda, že jsem tuhle výbornou kávu vyzkoušela. Hodí se jak na cesty, tak i do kanceláře. A pokud Grower´s cup zaujal i Vás, chtěli byste kávu vyzkoušet, nebo se o ní dozvědět víc, doporučuji navštívit internetové stránky http://norskamoda.cz/portfolio/growers-cup/. Najdete zde seznam prodejen, ve kterých je možné si kávu zakoupit a prohlédnout si můžete také další produkty Grower´s cup.

Tak kávě zdar a zde je slibované video :-)



0 komentářů:

Okomentovat

 

Koupit kuchařku