Chai čaj z ovesného mléka

Chai čaj je tradiční indický nápoj z černého čaje mléka a koření. Ochutnala jsem ho nedávno v jedné útulné kavárničce a okamžitě jsem se do něho zamilovala. Má svou typickou kořeněnou chuť a v zimních měsících Vás krásně zahřeje. V některých obchodech se dá koupit už i hotový v sáčcích, ovšem není nad domácí přípravu. Celou kuchyní se bude linout vůně kardamomu, vanilky a skořice. Klasický chai čaj je připravován z kravského mléka. Já jsem ovšem zvolila ovesné mléko, které dodá nápoji krémovou chuť. Množství záměrně neuvádím. Nápoje si můžete uvařit kolik chcete a koření přidat dle vlastní chuti.

Budeme potřebovat:

  • směs koření na čaj (kardamom, hřebíček, celá skořice, černý pepř, anýz)
  • sypaný černý čaj
  • zázvor (čerstvý nebo sušený)
  • ovesné mléko 
  • med
  • voda

Postup: Do hrnce nalijeme vodu, přidáme koření, černý čaj a vše přivedeme k varu. Stáhneme plamen a opatrně vlijeme mléko. Čaj necháme chvilku odležet. Nakonec čaj přecedíme, osladíme medem a podáváme ještě teplý. Čaj můžete v hrníčku posypat ještě mletou skořicí.


Dobrou chuť :-)


4 komentářů:

  1. Chai čaj jsem ještě nikdy nepila, ale vypadá zajímavě:)

    http://myway-tofitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si ho zkus udělat .. já jsem čaj s mlékem nikdy neměla ráda, ale to koření a med v tom dělá svoje. Výborný teď v zimě. Popíjím ho večer u televize :-)

      Vymazat
  2. Můžu se zeptat jak je to s množstvím ? bohužel to od oka moc nepoznám tak abych to za postupného míchání nevlil do WC :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, tak to záleží, kolik množství chcete udělat. Já si vždycky dělám do zásoby do té skleněné nádoby, co vidíte na obrázku. Ale pokud byste chtěl např. dvě porce na dva hrníčky, tak by to bylo cca 200 ml vody a zbytek mléko. Koření asi tak jako na svařák ... na jeden hrníček jedna skořice, 3 hřebíčky, 3 kuličky pepře a anýz. Ale každý má rád jinak kořeněnou chuť, takže to chce vyzkoušet spíš podle sebe.

      Vymazat

 

Koupit kuchařku

mytaste.cz

myTaste.cz