Přírodní pomocníci

Na sociálních sítích jsem se Vás ptala, zda byste měli zájem o článek věnovaný přírodním doplňkům stravy. Na základě velkého úspěchu jsem se rozhodla sepsat pár tipů na produkty a výrobky, které jsem si v poslední době hodně oblíbila a ke kterým se stále vracím. A protože jich je hodně, rozhodla jsem se z toho udělat článek na pokračování. Vítejte u prvního dílu.


Osobně jsem velkým zastáncem přírodní kosmetiky a přírodních produktů. Všechno nekonvenční a BIO se stalo v poslední době velkým hitem. Pro někoho je to možná móda, pro mně je to životní styl. Osobně jsem si totiž prošla různými alergiemi a s některými se potýkám doteď. Od periorální dermatitidy (alergie na kosmetiku) až po laktózovou intoleranci. Všechno se vrátilo do pořádku až změnou stravy. Proto si dnes pečlivě vybírám, co jím. Zapomeňte na zázračné pilulky slibující lesklé vlasy, pleť bez vrásek a vosí pas. Příroda je mocnější.

DÝŇOVÝ OLEJ

Mým největším oblíbencem je dýňový olej. Mám ho neustále po ruce a používám ho snad všude. Olej vzniká lisováním dýňových semínek za studena. Má tmavě zelenou barvu a voní po oříšcích. Díky vysokému obsahu vitamínu E působí příznivě na pleť, vlasy a nehty. Zpomaluje procesy stárnutí, má protizánětlivé účinky a urychluje regeneraci tkání. Já osobně užívám jednu čajovou lžičku 2x denně nebo ho přidávám do polévek a salátů. Použít ho můžete také jako zábal na vlasy. Dobrou zkušenost mám s BIO dýňovým olejem od Alnatura (seženete v DM) nebo s dýňovým olejem od Bohemia Olej.



NEPRAŽENÉ KAKAOVÉ BOBY

Kakaové boby jsem objevila teprve nedávno a doslova jsem si je zamilovala. Kakaové boby můžete koupit buď celé anebo drcené. Já osobně používám drcené kakaové boby, které přidávám do jogurtu, kaší nebo je ujídám jen tak. Kakaové boby neobsahují cukr a proto po nich sáhnu vždy, když mám chuť na něco sladkého a nechci moc hřešit. Kakao je nejbohatší plodinou na antioxidanty, které nás chrání před působením volných radikálů. Kakao dokáže navodit dobrou náladu, pocity štěstí a spokojenosti. Obsahuje hořčík, železo, síru, chrom, mangan a zinek. Osobně mám dobrou zkušenost s kakaovými boby od firmy Iswari

RAKYTNÍKOVÁ ŠŤÁVA

Rakytníkovou šťávu jsem si oblíbila hlavně v zimním období a v období chřipek. Rakytník patří totiž mezi nejbohatší zdroje vitamínu C. Šťáva obsahuje mimo jiné i spoustu dalších vitamínů, stopových prvků a biologicky aktivních látek. Zvyšuje imunitu a působí proti únavě. Šťáva má jemně nakyslou a osvěžující chuť. Můžete ji pít jen tak nebo si ji můžete přidat do čaje a třeba i do jogurtu. Pozorně se podívejte, zda kupovaná šťáva neobsahuje přidaný cukr a vybírejte nejlépe v BIO kvalitě. Rakytník koupíte např. v prodejnách se zdravou výživou. 

ČERVENÉ LAPACHO

Čaj Lapacho (lapačo) je přírodní produkt z vnitřní kůry stromu Lapacho, který roste na území Jižní a Střední Ameriky. Kůra má červenou barvu a voní po vanilce. Vědecké výzkumy potvrdily, že lapacho má protinádorový účinek a pomáhá z těla odstraňovat těžké kovy. Lapacho pomáhá zničit v těle mikroorganismy, které vyvolávají infekční choroby. Čaj je také dobrým pomocníkem při hubnutí. Zlepšuje totiž látkovou výměnu a normalizuje hladinu cukru v krvi. Obsahuje železo, vápník, hořčík, mangan, jód, bór a baryum. Naopak neobsahuje kofein a proto ho můžete bez obav popíjet celý den. Lapacho kůru si dělám párkrát za rok. Obvykle by měla trvat 8 týdnů. Čaj piju jen tak samotný, ale pokud nemáte rádi trpkou chuť, zkuste si ho trošku osladit. Je dobré čaj 5 minut převařit a nechat ho ještě 15-20 minut louhovat. Při přípravě nepoužívejte žádné hliníkové nádoby!!!
Snad jsem Vás svými tipy inspirovala a snad jste se dozvěděli i něco nového. Tímto můj výčet oblíbenců rozhodně nekončí. S dalšími Vás seznámím v druhém díle. Co Vy a přírodní doplňky stravy, jste pro nebo proti? A jaké jsou Vaše osvědčené tipy? 



6 komentářů:

  1. Tak o červeném Lapachu čtu poprvé, ani jsem na něj nikde nenarazila. Ovšem vypadá to hodně lákavě. Dýňový olej je můj nejoblíbenější. Každý den sním poctivě jednu lžičku. Přidávám ho i na výrobu domácí kosmetiky. Máš pravdu příroda je mocnější a spousta lidí neví, jaké zázraky v sobě ukývá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já lapacho kupuji ve zdravé výživě nebo se dá sehnat v bylinkářství :-) Taky dýňový olej jím jen tak, je lepší, než jakékoliv vitamíny z lékárny. Jojo, příroda je mocná čarodějka :-)

      Vymazat
  2. Tak o Lapachu čtu taky poprvé a opravdu mě to zaujalo. Já jsem si v poslední době hrozně oblíbila kokosový olej, který používám snad úplně na všechno - jako krém na suchou kůži, místo kondicionéru, čistím si tím zuby a hlavně s ním vařím :) S rakytníkem mám taky dobrou zkušenost, dělám si z něj čaj :)
    Těším se na další díl!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lapacho je moc fajn, určitě ho vyzkoušej. Já ho střídám s kopřivovým čajem :-) Kokosový olej je taky super, o něm chci psát později. O tom čištění zubů kokosákem jsem slyšela, ale zatím jsem to nezkoušela :-)

      Vymazat
  3. Moc hezký článek :) Vždy se ráda dozvím něco o podobných produktech, protože jak ty, je to můj životní styl a rozhodně bych neměnila! Dýňový olej zní dost dobře, semínka mám totiž moc ráda a jestli to pomáhá na vlasy- sem s ním! Rakytníkovou šťávu taky znám, ale upřímně mi ta chuť nikdy úplně nesedla.. Kakaové boby si plánuji koupit už delší dobu, ale tak nějak mě vždy zastaví jejich cena... :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Dýňový olej si rozhodně kup, je všestranný a chutná úžasně. Navíc má spoustu vitamínů a minerálů. Je pravda, že ty kakaové boby jsou dražší, ale stačí pár kousků a vydrží ti hodně dlouho :-)

      Vymazat

 

Koupit kuchařku

mytaste.cz

myTaste.cz