Bezlepkový koláč se Šmakounem

Dnes mám pro Vás další recept ze série vaření se Šmakounem. Tentokrát jsem použila zajímavou příchuť brusinka + goji. Tuto příchuť jsem zkombinovala s jablíčkem, kokosem a upekla výborný koláč bez jakéhokoliv přidaného cukru nebo mouky.

Budeme potřebovat:

  • 2 balení Šmakouna s příchutí brusinka + goji
  • 1 jablko nastrouhané nahrubo
  • 250 ml rostlinného mléka
  • 1 vejce
  • 1/2 sáčku prášku do pečiva
  • hrst slunečnicových semínek
  • 3 lžíce pohankové krupice
  • kokos
  • kokosový olej na vymazání formy

Postup: Šmakouna nakrájíme na menší kousky a vhodíme ho do mixéru. Přidáme mléko, slunečnicová semínka a vejce. Všechno rozmixujeme na hladké těsto. Do těsta přidáme nastrouhané jablko, pohankovou krupici a prášek do pečiva. Takto připravené těsto vlijeme do koláčové formy vymazané kokosovým olejem. Vršek koláče posypeme kokosem a pečeme v troubě vyhřáté na 190 stupňů cca 30-35 minut.


Dobrou chuť :-)

8 komentářů:

  1. Vypadá to hezky :) Všude poslední dobou kraluje ten šmakoun, už mě to začíná rozčilovat :D

    http://myway-tofitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu. Já ho ale ráda používám, protože je hrozně univerzální a dá se s ním vytvořit tolik zajímavých jídel. Navíc je bez tuku, přidaného cukru a je nabitý bílkovinami. Samozřejmě ho nejím každý den :D ale když mám chuť na něco sladkého a zdravého, tak volím tohle :-)

      Vymazat
  2. Já jsem naopak z každého receptu se šmakounem nadšená, takže za mě - jen tak dál a klidně houšť!!!
    Říkám si, jestli by se ta pohanková krupice dala nahradit polentou.... ? Tu mám totiž ve spíži, pohankovou krupici ne. Vlastně tu mám pohanku-lámanku, ta by asi taky mohla být, ne?
    No vyzkouším a dám vědět, jestli se zadařilo. Díky za Tvoje recepty - všechny jsou super!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tou pohankou-lámankou si nejsem moc jistá .. musela bys ji nejprve uvařit a pak třeba rozmixovat? Nebo rozmixovat ji v tvrdém stavu a dostaneš pohankovou mouku. Polenta ti hodně ztuhne .. ale pokud máš doma třeba nějakou kaši instantní .. např. jáhlovou, špaldovou nebo něco podobného, tak to tam klidně můžeš dát. Anebo ho zkus upéct bez toho, já si myslím, že se nic nestane ... já takhle experimentuju pořád :D A děkuji za milý komentář, jsem ráda, že se Ti moje recepty líbí :-)

      Vymazat
  3. Páni, koláč vypadá skvěle ! Já mám šmakouna hrozně ráda, jen mě štve ta cena (dobře, mě ne, spíše mou peněženku :D ) - ale více než tento mi chutná ten švestkový se skořicí <3 :) Tento mi připomíná ten meruňkový :D :) Ale určitě vyzkouším :) Já jsem vždy sladkého šmakouna jedla zatím "jen tak", do ničeho jsem se ho nepřidávala - jako do buchty, palačinek nebo tak...třeba do jogurtu/tvarohu jo :D , a nejlepší je ještě s oříškovým máslem <3 to je pak nebe v puse :) )
    http://lucyshealthylifestyle.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Švestkový se skořicí je taky super, ráda ho jím jen tak :-) S tou cenou máš pravdu, mohl by být levnější. A s oříškovým máslem jsem ho ještě nezkoušela .. mňam, to musí být úžasná kombinace. Díky za tip :-)

      Vymazat
  4. já se toho šmakouna nějak bojím a nemám odvahu ho ochutnat :D je nějaká chuť co by k tomu byla blízká ? každopádně tenhle koláč vypadá hodně dobře :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem se ho bála, hlavně jeho konzistence, ale už jsem se s ním naučila pracovat a je to hrozně fajn :-) Konzistencí a chuťově mi připomíná trošku tofu. Ale existují různé příchutě a myslím si, že si každý vybere to svoje. Kdyžtak mrkni zde: http://www.smakoun.eu/produkty/

      Vymazat

 

Archiv blogu

Cooking with Šůša

Cooking with Šůša

mytaste.cz

myTaste.cz

Čtenáři