Falafel z červené řepy s mátou a kuskusem

Falafel je bezmasý pokrm, který pochází z Egypta. Jedná se o smažené kuličky, které se vyrábí většinou z cizrny. Důležitou součástí falafelu je římský kmín, který mu dodá tu správnou chuť. A protože jsem si všimla, že můj salát z červené řepy zabodoval a že většina z Vás řepu miluje, připravila jsem falafel z řepy. Jako přílohu jsem zvolila kuskus s čerstvě nasekanou mátou. Tradiční falafel se smaží v oleji, já jsem ho ale upekla v troubě a Vy si ho tak můžete vychutnat bez zbytečného tuku.

Budeme potřebovat (na 1 plech):

  • 1 plechovka cizrny (můžete použít i suchou cizrnu, kterou necháte nabobtnat přes noc ve vodě)
  • 1 uvařená červená řepa
  • 1 cibule
  • 2 lžíce sezamových semínek 
  • 1 vejce
  • 1 lžička mletého římského kmínu
  • 1/2 lžičky sušeného zázvoru
  • mouka na zahuštění (použila jsem pohankovou)
  • kuskus
  • šťáva z poloviny citronu
  • 1 lžíce medu
  • čerstvá máta
  • 4 lžíce olivového oleje
  • sůl

Postup: Cizrnu bez vody, nakrájenou červenou řepu, nakrájenou cibuli a sezamová semínka vhodíme do mixéru a rozmixujeme na jemnou hmotu. Přidáme vejce, kmín, zázvor, sůl a mouku (množství mouky závisí na velikosti řepy, kterou jste použili). Těsto by mělo mít takovou konzistenci, aby Vám šly rukou tvarovat kuličky. Kuličky klademe na plech vyložený pečícím papírem. Já jsem si ho ještě trošku potřela olivovým olejem. Pečeme v troubě vyhřáté na 200 stupňů, cca 30 minut. Mezitím si do mísy nasypeme kuskus, zakápneme olivovým olejem, přidáme citronovou šťávu, med a zalijeme malým množstvím horké vody. Přikryjeme pokličkou a necháme kuskus nasáknout. Upečený falafel naservírujeme na talíř a podáváme s kuskusem, do kterého jsme nasekali čerstvou mátu. 

Dobrou chuť :-)

4 komentářů:

  1. Mňam! Miluju klasický falafel. Tenhle bych zkusila jen ze zvědavosti, zda nemám vůči řepě zbytečně předsudky :-) A vychytávka s troubou je fajn!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Řepu prostě miluješ, nebo nesnášíš .. nic mezi tím není :-) Ráda dělám hodně věcí v troubě, je to lepší, než smažit na pánvi :-)

      Vymazat
  2. Miluju řepu a zdrava verze falafelu .. tleskám :) Nerada používám mouku raději s ní jen peču sladké. Budou držet i bez ní?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bez mouky ti to bohužel držet nebude .. zkoušela jsem to a těsto je úplně řídké. Pokud nechceš klasickou mouku, tak doporučuji zahustit to třeba hraškou nebo případně cizrnovou moukou :-)

      Vymazat

 

Čtenáři

mytaste.cz

myTaste.cz

Koupit kuchařku