Borůvkový parfait s amarantem

Dnes bych Vám chtěla představit amarant neboli laskavec. Jedná se o obilovinu, kterou dnes můžete koupit v každé zdravé výživě. Seženete ho buď ve formě semínek a vyrábí se z něj také mouka. Ze všech obilovin má nejvyšší obsah proteinů a vlákniny. Osmažená semínka amarantu na pánvi pukají jako popcorn. Můžete ho také uvařit a připravit si z něj například snídaňovou kaši. Když amarant vychladne, získá želatinovou konzistenci. No a přípravou parfaitu nemůžete nikdy nic pokazit. Jednoduše na sebe navrstvěte všechny své oblíbené ingredience a skvělý dezert je na světě.

Budeme potřebovat (na 2 porce):

  • 1/2 hrnku amarantu
  • 1 lžíce třtinového cukru
  • 2 bílé řecké jogurty
  • 4 lžíce nahrubo nasekaných mandlí
  • borůvky
  • švestkový sirup

Postup: Do hlubší pánve nasypte amarant a nasucho opékejte cca 5 minut. Po chvilce by Vám měly kuličky amarantu začít praskat a bělat jako popcorn. Do pánve přilijte trošku vody a vsypte třtinový cukr. Nechte zkaramelizovat, odstavte z ohně a přikryjte pokličkou. Připravte si dvě stejné skleničky. První vrstvu udělejte z bílého jogurtu, na tu přijde karamelový amarant, zase bílý jogurt, borůvky, nasekané mandle, bílý jogurt smíchaný se švestkovým sirupem, borůvky a nakonec zase mandle. Takto připravený parfait nechejte vychladit v lednici a podávejte studený. 

Dobrou chuť :-)

17 komentářů:

  1. To vypadá úžasně. Amarant jsem ještě neměl tu možnost vyzkoušet. Ale jelikož mám teď v plánu trochu shodit tuk, tak jej budu asi muset použít v trochu míň sladkém receptu :) Každopádně ale chuťovka.

    http://strongleviathan.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Ten dezert není vůbec sladký, když třeba vynecháš ten švestkový sirup, tak je to ideální svačinka :-)

      Vymazat
    2. zase taková mňamka..........zase tisknu od včera jak ztrhaná :D

      Vymazat
    3. Za chvíli to vydá na kuchařku :D

      Vymazat
  2. Vypadá to dokonale, myslím, že se po amarantu poohlédnu :)

    http://myway-tofitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji .. určitě vyzkoušej. Nevařila jsem s ním naposledy, určitě tady nějaký recept ještě bude :-)

      Vymazat
  3. mám moc ráda Vaše recepty. Amarant jsem měla jednou, vařený. Přidala jsem ho do rizota a vůbec mi nechutnal. Ale zas třeba amarant v mussli mi chutná.... asi mu dám ještě šanci :-)

    Krásný den
    Lenča

    zdravejist.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu. Na Váš blog jsem taky už párkrát nakoukla a moc se mi líbí, že používáte netradiční a ne tolik známé suroviny. Já se snažím taky poznávat pořád nové a nové :-) A je pravda, že amarant má specifickou chuť, ale tak každému chutná něco jiného :-)

      Vymazat
  4. Tak to vypadá úžasně! Amarant jsem ještě nikdy nezkoušela a to je bezlepkový takže ho můžu! Děkuji ti za typ na recept :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Tak vyzkoušej, seženeš ho ve zdravé výživě a je moc dobrý :-)

      Vymazat
  5. WOW!! Tak na tvůj blog jsem narazila čistě náhodě a určitě toho nelituji :) Jsem tu poprvé a už se těším na další články a hlavně na to, až si projdu ty starší články :) Jak tak koukám, dá se tu najít skvělá inspirace :) Opravdu bezva!! :)

    Amarant je moc dobrý :) Hlavně je fajn, že v něm není lepek, takže mi nic nedělá a můžu ho!! :D A celkově tento recept je hodně lákavý :)

    http://my-world-is-my.blogspot.cz/
    Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé, moc děkuji za milý komentář. Jsem ráda, že se Ti tady líbí a budu ráda, když se budeš mými recepty inspirovat :-) Amarant mi chutná taky, chystám s ním ještě další recepty :-)

      Vymazat
  6. Mňam to vypadá dobře:) Amarant jsem ještě nikdy nezkusila :)

    OdpovědětVymazat
  7. Moc velká dobrota. Sice mi chvíli trvalo, než jsem pochopila jak na ten amarant, vody to chce docela dost.
    Díky za recept.
    Bláža

    OdpovědětVymazat
  8. ahoj, konečne som sa odhodlala na ten amarant :D ale potrebovala by som vedieť koľko asi znamená tá trocha vody :)

    OdpovědětVymazat

 

Čtenáři

mytaste.cz

myTaste.cz

Koupit kuchařku